ΝΑ ΛΥΘΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

 

 

 

δείξε  "Α                           αφού το   Α έχει μπροστά "  σε συνδιασμό με την εντολή δείξε   μιλάμε                                               για  τον  χαρακτήρα Α άρα θα εμφανίσει στην οθόνη Α     
κάνε ¨Α   5               αντίθετα εδώ έχω την εντολή κάνε το Α είναι μία θέση μνήμης και παίρνει την τιμή     5   
 κάνε ¨Α   :Α + 5       αλλάζει την τιμή στην μνήμη στην θέση Α από 5 σε 10.

δείξε  ¨Α                   δείχνει τον χαρακτήρα Α

         

                

 

        

 

 

 ΕΝΤΟΛΗ                              ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

                      

δείξε                                                      δείχνει την τιμή της μεταβλητής = 10

δείξε (φρ [ΕΧΩ]   :Α   ¨ΕΥΡΩ)               εμφανίζει την φράση --> ΕΧΩ 10 ΕΥΡΩ

δείξε [ ΘΕΛΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ]              εμφανίζει -->   ΘΕΛΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

κάνε ¨Ζ 15                                                 δίνει τιμή στην θέση μνήμης Ζ --> 15

κάνε     20                                               λάθος εντολή μπροστά από το Γ έχει :

κάνε ¨Α   :Α + :Ζ                                        αλλάζει την τιμή στην θέση μνήμης Α --> 25

κάνε  ¨Α   :Α   + ¨Γ                                      λάθος προσθέτει μεταβλητή με χαρακτήρα που είναι αδύνατον

δείξε (φρ [ ΧΑΛΑΣΑ ] :Ζ ¨ΕΥΡΩ)             εμφανίζει    ΧΑΛΑΣΑ 15 ΕΥΡΩ

κάνε ¨Α     :Α  - :Ζ                                       αλλάζει την τιμή στην θέση μνήμης Α --> 10

δείξε  :Α  ..............                                       10   ( η θέση μνήμης  Α έχει πάρει τιμή 10 )

1) Επανάλαβε 5[δείξε  :Α]                           δείχνει 5 φορές το την τιμή που έχει πάρει η μεταβλητή Α  δηλ.   10

2 ) Επανάλαβε 5[δείξε  ¨Α]                          δείχνει 5 φορές τον χαρακτήρα Α

Επανάλαβε 3[κάνε ¨Α   :Α  *  2]                              1η φορά η θέση μνήμης Α  γίνεται 20   δηλ  η τιμή που έχει η μεταβλητή Α δηλ. 10   επί  2

                                                                                   με αποτέλεσμα να αλλάζει η  τιμή της σε 20

                                                                                   2η φορά η θέση μνήμης γινεται 20 * 2 --> 40

                                                                                   3η φορά γίνεται  40 * 2  =  80    

 

 

              

Άσκηση 1η

Να φτιαξετε μια διαδικασία που να βρίσκει το εμβαδόν τριγώνου με βάση Β και υψος Υ . Ο ΤΥΠΟΣ ΕΙΝΑΙ Ε = Β * Υ / 2.

Λύση

 

   Για τριγωνο   :Β     :Υ

     κάνε  "Ε   :Β * :Υ  /  2

       Δείξε   :Ε

τέλος

 

 

 

                                                             

 

 

 

 

 

ΆσκησΆσκηση 2η

Να φτιάξετε μια διαδικασία που να βρίσκει το μέσο όρο των βαθμών των τριών τριμήνων στα μαθηματικά .

Έστω ότι το πρώτο τρίμηνο πήρε Α το δεύτερο Β και το τρίτο Γ.  Ο τύπος είναι   ΜΟ = (Α + Β + Γ)  /  3.

Γιατί χρησιμοποιούμε μεταβλητές και όχι αρθμούς ;  Η λύση που θα δώσουμε είναι γενική  θα δουλέψει για όλους του μαθητές;

                Λύση

Για    μεσοορο  :Α   :Β  :Γ

     Κάνε   ?ΜΟ   (: Α + :Β +  :Γ)     /   3

     Δείξε (φρ [ Ο μέσος όρος είναι --> ]   :ΜΟ)

Τέλος

 

 

 

 

 αποτέλεσμα  : ο μέσος όρος είναι ------ η τιμη που έχει πάρει η μεταβλητή ΜΟ,

στην περιοχή εντολών καλώ την διαδικασία με το ονομά της και με τις τιμές που θέλω

δηλ.  μεσοορο 10 11 11 έτσι η μεταβλητη Α = 10 η Β =11 και η Γ = 11 γίνονται οι πράξεις και βγάζει αποτέλεσμα 11.

 

Άσκηση 3η

Τι τιμή θα πάρει η μεταβλητή  ποσο  στο τέλος ;

κάνε   "ποσο   3

Επανάλαβε    5[ ΚΑΝΕ    "ποσο    :ποσο  + 1]

Ξέρω ότι :   η αρχική τιμή της μεταβλητής   ποσο είναι  3

   Εκτελώ την εντολή επανάλαβε 5 φορές                         

ΜΕΤΡΗΤΗΣ

Κάνε  "ποσο :ποσο + 1

Η   θέση μνήμης

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

Παίρνει την τιμή

1

3 +1

ποσο

4

2

4 +1

ποσο

5

3

5 +1

ποσο

6

4

6 + 1

ποσο

7

5

7 + 1

ποσο

8

       

 

 

 

 

 

 

Η μεταβλητή ποσο θα πάρει την τελική τιμή  --> 8

 

Να φτιάξεις διαδικασίες που να οδηγούν την χελώνα να δημιουργήσει τα παρακάτω σχήματα.

( να χρησιμοποιήσεις την εντολή ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ όπου ειναι δυνατόν)

ΣΧΗΜΑΤ

λύση  σχήμα Α

Για γαμα   :Χ   :Ψ                                      
   στκ
     μπ :Χ δε 90 μπ  ..........
τέλος
 
λύση σχήμα Β
για  ΠΑΡ   :Χ   :Ψ
     στκ
        Επανάλαβε 2 [ μπ  :Χ  δε 90  μπ :Ψ    .......]                                      
τέλος
 
 λύση σχήμα Γ
για σκάλα   :Χ   :Ψ
       στκ
       Επανάλαβε     3 [μπ :Χ δε 90 μπ :Ψ    ......]              
τέλος
     
λύση σχήμα Δ                                                         
    για σχήμα  :Χ
 στκ
δε  45  ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ 3 [   μπ 100 δε 90  μπ 100   ......  90 ]
τέλος
 
 
Θεωρία
 
Να γράψετε τι γνωρίζεται για την μεταβλητή;
Απάντηση
 
 ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΙ...........................          σε μία θέση μνήμης
 ΤΗΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ....................       ένα συγκεκριμμένο όνομα
 ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ Μ......................        να μεταβάλεται κατά την εκτέλεση του  προγράμματος.

α) Να γράψετε σε τι χρησιμεύει η εντολή κάνε;  

β) Πως συντάσσεται ;

Απάντηση

Δίνει τιμή σε μία μεταβλητή

Κάνε   "ονομα μεταβλητής    τιμή    π.χ.  

Κάνε   "χ   3        Κάνε "ποσο    :ποσο + 100              Κανε "ονομα   Αννα

 

 


Βασικές Οδηγίες της Logo

Ενδεικτικά Παραδείγματα

μπ ή μπροστά (αριθμός)

μπροστά 20

πι ή πίσω (αριθμός)

πίσω 50

δε ή δεξιά (αριθμός)

δεξιά 90

αρ ή αριστερά (αριθμός)

αριστερά 90

επανάλαβε (αριθμός) [(λίστα οδηγιών)]

επανάλαβε 3 [μπ 50 δε 120]

ΘέσεΚτθ ή ΘέσεΚατεύθυνση (αριθμός)

ΘέσεΚατεύθυνση 0

ΘέσεΘέση [x y]

ΘέσεΘέση [-38 -21]

ΘέσεΧ (αριθμός)

ΘέσεΧ 100

ΘέσεΨριθμός)

ΘέσεΨ 100

ΘέσεΠάχοςΣτυλό (αριθμός)

ΘέσεΠάχοςΣτυλό 100

ΘέσεΧρ ήΘέσεΧρώμα (όνομα ή αριθμός)

ΘέσεΧρ "κόκκινο ή ΘέσεΧρ 117

ΘέσεΜέγεθος (αριθμός)

ΘέσεΜέγεθος 15

ΘέσεΦντ ή ΘέσεΦόντο (όνομα ή αριθμός)

ΘέσεΦντ "γαλάζιο ή ΘέσεΦντ 109

ΣτΚ ή ΣτυλόΚάτω

 

ΣτΑ ή ΣτυλόΆνω

 

ΣβΓ ή ΣβήσεΓραφικά

 

σβ ή σβήσε

 

κέντρο

 

ΑπΧ ή ΑπόκρυψηΧελώνας

 

ΕμΧ ή ΕμφάνισηΧελώνας          

 

 

Μπορείτε τώρα να σχεδιάσετε ένα τρίγωνο με μια απλή οδηγία:

επανάλαβε 3 [μπροστά 70 δεξιά 120]

φτιάχνει ένα ισόπλευρο τρίγωνο με γωνίες εσωτερικά ίσες με 60 Ο  αρα εξωτερικά 120ο